מהי ההגדרה הרשמית של מוצרי קוסמטיקה?

מוצרי קוסמטיקה

ההגדרה של קוסמטיקה היא:

"חומר או תכשיר המשמש להעצמת יופי הפנים והגוף, או לניקוי ובישום של העור."

מהי ההגדרה הרשמית של קוסמטיקה?

על פי ה-אף.די. איי, מוצרי קוסמטיקה מוגדרים כ "מוצרים שנועדו למרוח, לרסס או לשים על על גוף האדם…לניקוי, יופי, קידום אטרקטיביות או שינוי המראה."

מוצר קוסמטי הוא כל חומר או תכשיר המיועד לשימוש על גוף האדם מבחוץ. ניתן להשתמש בו גם בפני עצמו (כמו משחת שיניים). קטגוריה זו כוללת מוצרים כמו שמפו ומרכך.

מוצרי קוסמטיקה בדרך כלל מיועדים לשימוש על עור הפנים אך ניתן להשתמש בהם גם על מקומות אחרים בגוף. הם נועדו לסייע בשמירה על עור נקי ובריא על ידי שמירה על נקיון מלכלוך וחיידקים. מוצרי טיפוח העור מכילים לעתים קרובות קרם לחות המסייע לשמור על העור רך וחלק, כמו גם להגן עליו מפני קרני אולטרה סגולה אשר מגיעה מהשמש ומזיקה לעור הפנים.

אילו מוצרים נחשבים קוסמטיקה?

למנהל המזון והתרופות יש רשימה ספציפית של מוצרים שהם מחשיבים כקוסמטיקה. אלה כוללים: שפתון, מסקרה, סומק, צלליות, תוחם עיניים, מייקאפ / קונסילר/קרם פנים/קרם לחות ליום / פריימר/קרם עיניים / קרמים / תרסיסי לחות/מסכות פנים/מגבוני ניקוי/טונרים / קרמים עם הגנה מפני השמש עם מקדם הגנה עד 50+

מוצרי קוסמטיקה ידועים גם כמוצרי טואלטיקה. הם כוללים כל דבר, החל מאיפור, מוצרי טיפוח לעור, מוצרי שיער, מסנני קרינה ומבשמים.

בקוסמטיקה יש שתי קבוצות: איפור וטיפוח העור.

ההבדל בין איפור לטיפוח העור הוא שאיפור מוחל בדרך כלל על הפנים (או על חלקים אחרים בגוף) על מנת לשפר את המראה שלך או לגרום לך להיות יותר ייצוגי לאחרים. מוצרי טיפוח העור לעומת זאת עוזרים לשמור על בריאות העור שלך על ידי מניעת התפרצויות, הזדקנות העור בטרם עת וכו'.

וישנן גם תרופות קוסמטיות. תרופה קוסמטית היא מוצר שהוכח כבטוח ויעיל לשימוש המיועד לו. קטגוריה זו כוללת מוצרים כמו קרם הגנה וצבע שיער.

קוסמטיקה כוללת:

  • איפור (בסיס, סומק, צללית)
  • שפתון וגלוס
  • לק ומסיר לק
  • מוצרי שיער (ג ' ל לשיער, מוס, ספריי לשיער)
  • מוצרי טיפוח עור (טונר, קרם לחות)

בטוח שמעת הרבה את המונח" קוסמטיקה". זהו נושא שיחה פופולרי בקהילת היופי, ומסיבה טובה: מוצרי קוסמטיקה הם מהנים, מרגשים ויכולים לעזור לנו להרגיש בטוחים יותר בעצמנו. אבל מה אנחנו באמת יודעים עליהם?

כל מוצר שאתה שם על העור שלך ייחשב קוסמטי – כולל קרמים, משחות שפתיים, בשמים/מי קולון/שמני בושם/תרסיסים מבושמים/תרסיסי גוף/ספריי גוף…ואפילו מסנני קרינה! למעשה, גם אם אתה משתמש במשהו כמו מסיר לק או ג'ל לשיער—שרוב האנשים לא רואים בו "איפור"—הדברים האלה עדיין נחשבים לקוסמטיקה מכיוון שהם הולכים על העור שלך ומשנים את המראה שלו.

מהם מוצרי הקוסמטיקה הפופולארים ביותר?

מוצרי הקוסמטיקה הפופולריים ביותר כוללים מייקאפ וקונסילרים להסתרת פגמים בגוון העור; צלליות ליצירת צבע סביב העיניים; סומק להוספת צבע ללחיים; מסקרה לגרום ריסים להיראות ארוכות ומלאות יותר; שפתונים למריחת צבע על השפתיים; לק למרוח על הציפורניים בצבעים כמו אדומים וורודים; אייליינר ליצירת קו מסודר סביב העיניים; עפרונות גבות לעיצוב גבות ועוד.

אך למרות שהאיפור הוא יותר פופולארי אין לזלזל בחשיבות של מוצרי קוסמטיקה לטיפוח העור. כיום יודעים לייצר קוסמטיקה מחומרים טבעיים המקנים לעורך זוהר, נעורים ונקיון טבעי בעור.

לפרטים נוספים לחצו על הלינק המצורף: https://www.dr-riva.com/